Beskuren vy från Netnods kundportal. Oxys tog fram design för Netnods kundportal.

Sedan 2021 har Oxys hjälpt Netnod med en lång rad uppdrag:

  • Uppdaterat visuell identitet
  • Drift, vidareutveckling och teknisk optimering av Netnods webbplats
  • Design för en ny kundportal
  • Utformat ett bibliotek med illustrationer och ikoner
  • Skapar mallar för sociala medier och presentationer
  • Tagit fram guidelines för redaktionellt arbete

Uppdaterad visuell identitet

Vi uppdaterade Netnods visuella identitet med en ny färgpalett och utformning av ikonbibliotek samt illustrationer. Detta levererades sedan som ett levande dokument med exempel och riktlinjer för det fortsatta designarbetet.

Ikoner från Netnods nya visuella identitet. Ikoner från det nya ikonbiblioteket.

Design för en ny kundportal

Oxys tog fram designprototyper för Netnods nya kundportal. Portalens design och layout tog avstamp utifrån den nya visuella identiteten med vissa mindre tillägg speciellt anpassat för de funktioner och det innehåll som kundportalen förmedlar.

Illustrationer från Netnods nya visuella identitet. Illustration och copy som används i kundportalen.

Mallar för sociala medier och presentationer

I samband med den visuella uppdateringen så tog vi också fram kategorier oxh mallar för inlägg på sociala medier så som Facebook och X (Twitter) samt presentationer som Netnod använder vid exempelvis sina event.

Färgglada inläggsmallar för scoiala medier. Mallar för sociala medier.

Redaktionella riktlinjer

Vi tog också fram en guideline för redaktionellt arbete. I denna ger vi riktlinjer och best practices för hur vi bäst presenterar innehåll på Netnods digitala plattformar. Exempelvis riktlinjer för bildmaterial, exempel på copy för knappar och länkar och rekommendationer för utformning av rubriker.

Beskurna bilder från Netnods redaktionella guide. Redaktionell guide för digitala plattformar.